Помощ Помощ


Миграция на Персонален хостинг


Миграцията на персонален хостинг от старата система на СПЕЙС.БГ към новата е свързана с изпълняването на следните стъпки:

  • Регистрация на акаунт в новата система
  • Трансфер на данните от старата система към новата
    • Експротиране на базите данни от старата система
    • Копиране на файлове от старата система
  • Промяна на DNS записите за домейните в акаунта


1. Регистрация на акаунт в новата система

  • На адрес https://space.bg в менюто отляво се избира "Плащане на хостинг". Първата стъпка е избор на хостинг план - изберете персонален хостинг за един месец.
  • Във втората стъпка - Настройки на домейн изберете опцията "Ще обновя DNS сървърите или ще регистрирам нов домейн".
  • В третата стъпка - Конфигуриране - потвърдете период за плащане на акаунта за един месец.
  • За да потвърдите поръчката в стъпка 4 е необходимо да натиснете бутона "Плащане"
  • В последната стъпка е необходимо да въведете данните си и да изберете начин на плащане - "На място в офиса".

След изпълняването на 5-те стъпки ще получите потвърждение, че поръчката е записана но не е платена. За да активираме поръчката е необходимо да ни изпратите на адрес support@space.bg информация за новият Ви акаунт. Ние ще прехвърлим оставащото време от старият Ви акаунт в новия и ще удължим периода му с още 6 месеца като компенсация за създаденото неудобство.

След като активираме Вашата поръчка, в новата ни cPanel базирана система автоматично ще Ви бъде създаден акаунт и на електронната поща ще получите информация (адрес на сървър, потребител и парола) за достъп до този акаунт.

 

2. Добавяне на поддомейни

В персоналния хостинг план можете да добавите един поддомейн (или общо да управлявате два домейна). Ако желаете да добавите втори домейн можете да направите това като изберете опция "Addon Domains" от категорията "Domains" - във новосъздаденият Ви cPanel акаунт.

 

3. Създаване на пощенски кутии и препратки.

Създаването на пощенски кутии в cPanel акаунта Ви можете да направите в категорията "Mail", като изберете опция "Email Accounts". Пощенски препратки се създават като от главното меню изберете опция "Forwarders" в категория "Mail".

 

4. Прехвърляне на бази данни

Прехвърлянето базите данни към новият Ви акаунт е свързано с изпълняване на две стъпки:

  • експортиране на базите от старата система - това е процес, при който за всяка база данни поотделно се създава копие във файл, който записвате на Вашият компютър
  • импортиране на базите в новата система - това е обратния процес, при който от файла записан на Вашият компютър базата данни се възстановява на новия сървър

За да бъдат прехвърлени базите данни към новият Ви акаунт, необходимо е първо да експортирате базите от старата система от адрес https://admin.space.bg/phpmyadmin/. Списък с базите данни и паролите за тях от старият Ви акаунт можете да намерите в контролния панел на старата система на адрес https://admin.space.bg/admin/.

При експортиране на всяка база данни изберете опцията "Save as file" за да запишете съдържанието на базата данни във файл на Вашият компютър. Това ще е необходимо при последващо импортиране на базата в новият контролен панел.

 

За да импортирате базите в новият Ви акаунт е необходимо първо да създадете базите данни в новият Ви cPanel акаунт и потребителите за тях. Това можете да направите като изберете опция MySQL Databases категорията Databases от главното меню. От тази страница трябва да създадете поотделно всяка база данни, които желаете от Create new database. Също така е необходимо да създадете потребител за всяка база данни от Add new user (на същата страница). Накрая трябва да дадете права на всеки потребител към съответната база данни от Add user to database (отново на същата страница).

 

След като сте създали базите данни в контролния панел на cPanel сървъра можете да изберете опцията phpMyAdmin от категория Databases на главното меню. Това автоматично ще Ви препрати към уеб базирания интерфейс за достъп до базите данни, от където можете да импортирате създадените по-рано копия на базите данни от стария Ви акаунт.

 

5. Прехвърляне на файлове

За да прехвърлите файловете от стария Ви акаунт към новия е необходимо първо да ги копирате локално на Вашият компютър, след което да ги копирате към новият Ви акаунт.

За да копирате файловете от старият Ви акаунт е необходимо да си изтеглите и настроите FTP клиент (например FileZilla). За адреса на сървъра, от който можете да изтеглите файловете си от стария акаунт можете да използвате име на домейн, който се хоства във Вашият акаунт. Ако например в акаунта Ви има домейн с име mydomain.com - за адрес на сървър можете да използвате www.mydomain.com или mydomain.com.

Потребителското име и паролата за достъп до FTP сървъра са същите, с които се логвате в контролния панел на старият Ви акаунт.


След като копирате файловете от старият Ви акаунт локално на Вашият компютър, можете да пристъпите към копирането им към новият Ви акаунт. За целта е необходимо да създадете FTP акаунт с чиято помощ можете да копирате файловете локално от Вашият компютър към новият Ви акаунт върху cPanel сървъра. FTP акаунти можете да създадете като изберете опция FTP accounts от категория Files - в главното меню. След като създадете FTP акаунт можете да настроите Вашият FTP клиент (като FileZilla), като посочите за име на сървър s1.space.bg.

 

6. Настройка на DNS записи

Ако домейните, които управлявате във Вашият хостинг акаунт са регистрирани през системата на СПЕЙС.БГ можете да ни пишете за да направим съответните корекции на DNS записите за тях. Ако сте закупили домейните във Вашият акаунт от друг регистрар, можете да промените настройките от контролния панел за управлението им и да посочите нови DNS сървъри:

ns1.s1.space.bg

ns2.s1.space.bg

 

7. Регистрация и трансфер на домейн

При регистрация или трансфер на домейн, моля пишете на латиница в следните полета:

First Name, Last Name, City, State/Region, Company Name

В противен случай, Вашата регистрация/трансфер на домейн, няма да завърши успешно.

 



Add to Favourites Добави в любими    Print this Article Отпечатай тази статия